Als de ketelkast box een vlam aangeeft (op de pagina "Instellingen", tabblad "Apparaten" en als de laatst weergegeven communicatie recent is, controleer dan eerst de volgende punten:
- Is mijn ketel goed gevuld en aan?
- La pression d’eau de votre chaudière est-elle correcte (reportez-vous au manuel de votre chaudière) ?
- Is de waterdruk van uw ketel correct (zie de handleiding van uw ketel)?
- Is de gastoevoer open?
- Is de olietank niet leeg?
U kunt controleren of de ketelvoeding aanwezig is of veilig is dankzij een controlelampje of het bedieningsscherm (vaak achter een klein deksel op de ketel) dat vervolgens moet worden ingeschakeld.
Als dit niet het geval is, controleer dan de stroomonderbreker in uw elektrische paneel en neem indien nodig contact op met uw elektricien/verwarmingsinstallateur..
Als uw ketel op gas werkt, kan de gastoevoer worden gecontroleerd via uw gasfornuis. Als het niet werkt, neem dan contact op met uw netwerkbeheerder.
Controleer of de contacten van de ketelkast en de voet van de ketelkast op één lijn liggen: de twee pennen van de elektronische kaart moeten uitgelijnd zijn met de groene connector op het wandgedeelte. Zie hieronder:
De pennen zijn goed uitgelijnd met de connector. |
De pennen zijn niet uitgelijnd met de connector. |
 |
 |
Als uw ketelkast is uitgerust met een kleine schakelaar in de doos, die zich in de doos bevindt, kunt u met deze schakelaar de correcte werking van de ketel controleren.
Deze heeft 3 posities:
- AUTO : dit is de standaardpositie om met Snugr te werken.
- OFF : in deze stand wordt de ketel/pomp gedwongen uit te schakelen, onafhankelijk van de ingestelde waarde die door Snugr wordt verzonden of de aanwezigheid van batterijen.
- ON : in deze stand wordt de ketel/pomp gedwongen te ontsteken, ongeacht de instructies van Snugr of de aanwezigheid van batterijen.
Draai de schakelaar in de 'On'-stand om de ketel te dwingen aan te zetten en vervolgens de ketelkast te sluiten. Als de ketel niet binnen 2 minuten is opgestart, is er een technisch probleem, onafhankelijk van uw Snugr systeem. Neem contact op met uw verwarmingsinstallateur voor ondersteuning of een verzoek tot interventie..
Als de ketel werkt terwijl de schakelaar op "ON" staat maar niet in de "AUTO"-stand, neem dan contact op met de 4INCH diensten (support@4inch.be) om meer hulp te krijgen voor de rest van deze probleemoplossing.....

Als uw ketelkast (eerste generatie) niet is uitgerust met een kleine schakelaar die zich in de kast bevindt , kunt u de goede werking van de ketel controleren door de twee draden in dezelfde aansluitklem aan te sluiten. Zorg ervoor dat u beide draden niet tegelijkertijd aanraakt om een elektrische schok te voorkomen.
Als de ketel werkt wanneer beide draden in dezelfde klem zijn aangesloten, maar niet wanneer elke draad zich in een andere klem van de stekker bevindt, neem dan contact op met de 4INCH diensten (support@4inch.be) om meer hulp te krijgen voor de rest van deze probleemoplossing...